Vegard med sølv i Suhl

Postet av Elverum Rifleklubb den 1. Mai 2016

Vegard fikk under dagens liggendeskyting en andreplass etter finalen i Junior World Cup i Suhl i Tyskland. Han hadde 202,6 i finalen noe som holdt til en andreplass, kun 0,1 poeng bak vinneren Istvan Peni fra Ungarn. Vegard hadde 617,1 poeng i innledende skyting. Lagkamerat Benjamin Karlsen kom seg også til finalen (618,0 innledende) hvor han ble nummer 6.

Guttene fikk også gull i lagskyting! Benjamin 618,0 - Vegard 617,1 og Henrik Larsen 615,9. Andre og tredjeplass gikk til Russland og Kroatia.

Vegard skal ut i ilden igjen på onsdag den 4.mai, da skal han skyte helmatchkvalifisering klokka 09:00. En eventuell finale går klokka 12:45 samme dag.

Vi gratulerer med en flott innsats i dag og ønsker lykke til videre i konkurransen!

Resultater finner dere HER