EM Tallin 2016

Postet av Elverum Rifleklubb den 20. Jun 2016

Vegard er hjemme fra EM 50m i Tallin med både erfaringer og medaljer. Han har fulgt i Magnus' fotspor og tatt steget opp på internasjonal arena.

Vegard hadde 1145 poeng på helmatchen og 615,3 poeng på 60 ligg på 50 meter. Hans lagkamerater Benjamin Karlsen og Henrik Larsen fra Kisen og Krapfoss kom til finale i begge disiplinene. Benjamin tok med seg en sølvmedalje fra liggendefinalen, mens Henrik fikk en bronsemedalje på helmatch.

Guttenes lag fikk sølvmedalje på både liggende og helmatch.

På jentesiden fikk lagvenninnene Jenny Stene, Jenny Vatne og Regine Nesheim gull på lag på halvmatch hvor alle endte i finale. Der kom Jenny Vatne best ut med sølv medalje i finalen. På liggende vant Jenny Vatne skytingen, og fikk gull medalje.

Vi i Elverum rifleklubb vil benytte anledningen til å gratulere alle medaljetakere fra dette EM, og en spesiell gratulasjon sendes til vår 2x sølvmedaljevinner, Vegard, for en formidabel innsats i mesterskapet.

Nå står Elverum Open for tur! Lykke til!