NM 50 og 300m 2016

Postet av Elverum Rifleklubb den 10. Aug 2016

Hei alle sammen.

Her kommer litt generell informasjon om NMene som nå kommer. Det vil først bli arrangert et NM for SH den 27.august. NMet for Ungdom, Veteran, Junior og senior arrangeres 9.-11.september.

I år som tidligere år regner vi med å få se DFS skyttere, ferske som merriterte. Noen er klar over det, andre ikke, men reglementet er klar på hva som er lov og ikke når det kommer til bekledning og våpen/reim/magasinbruk. For at dere skal få muligheten til å forberede dere best mulig legger vi ved reglementet HER. Men bit dere merke i at det er lov med magasin KUN på 50m, ikke 300. Du kan delta med Sauer og splitta reim er lov. Adlerauge er kun lov for veteraner. Dere har også lov til å justere avtrekksvekt hvis dere ønsker det.

Seniorer og juniorer: Når det kommer til skytedress er det lov å bruke vanlig DFS dress i innledende skyting, men blir du kvalifisert til finale er du avhengig av at dressen din går gjennom utstyrskontrollen for å få skyte.

Påmeldingsskjemaet for NMet finner dere over i fanen "NM 50/300m 2016". Last ned påmeldingsskjemaet, sett inn den nødvendige informasjonen om deg/dere som skal delta. Send det inn til mailen som er oppgitt i skjemaet.

VIKTIG: PÅMELDINGSFRISTEN ER 20.AUGUST.

Til sist vil vi i Elverum rifleklubb ønske dere alle velkommen til et flott NM arrangement på Terningmoen.